dimarts, 22 de gener del 2013

Propòsits del blog

Benvinguts al nostre blog.

En aquest espai tractarem i comentarem temes com l'expansió de marques de moda espanyoles i la seva internacionalització en tot el món. Farem un breu estudi de les principals estratègies i eines emprades en l'expansió als mercats globals i les seves claus d'èxits en temps actuals, que ja sabeu, són difícils per la majoria d'empreses.

Tot i la crisi mundial, aquest sector és un dels que ha aconseguit un millor creixement, i en xifres se sap que arriba a moure uns 25.000.000.000 € l'any. Segons dades publicades (ESTACOM), durant la primera meitat del 2012 la moda espanyola va augmentar la seva facturació a l’exterior respecte l’any anterior. 

El fet de trobar-nos davant un sector que no es deixa arrossegar fàcilment per la recessió i pels mals resultats d'altres, nosaltres volem centar-nos en estudiar alguns exemples d'aquestes empreses tèxtils espanyoles.




2 comentaris:

  1. La indústria tèxtil va tenir un fort pilar en les fàbriques de Catalunya anys enrera. Dissortadament, moltes fàbriques (algunes eren "colònies" on els treballadors rebien molts ajuts per les famílies) van haver de tancar degut a la importació desde països de l'ESt. Avui en dia, amb la crisi, el client, també és cert, cerca abaratiment de costos. Però la moda espanyola segueix sent de les més importants!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Estem totalment d'acord! No hi ha cap dubte de la importància de la moda espanyola dins de la moda en general.
      El fet de que les marques augmentin la seva facturació és degut al marketing, publicitat i gestió, però el que augmentin els seus números és, per una part, gràcies a la baixada de costos. Avui dia és molt més costos fabricar a Espanya que a altres països del món. Aquesta fabricació a l'estranger la practiquen la major part de les marques de la moda espanyola. Algunes ho fan totalment i d'altres parcialment.

      Elimina