divendres, 1 de febrer del 2013

La diferenciacó de Desigual com a via d'expansió

Actualment en un mercat amb tanta oferta de productes, augmenta la possibilitat de que molts siguin idèntics o molt semblants entre si. Avui en dia les empreses no es conformen amb oferir productes d'una qualitat superior (Loewe) o bé a un preu molt competitiu (Primark). Algunes busquen més, i Desigual n'és un clar exemple. 
Només una empresa pot aconseguir tenir els preus més baixos del mercat o fabricar els productes amb la qualitat més alta que es pugui trobar, per tant avui en dia és molt dificil i costós competir en aquests dos aspectes, també en el sector tèxtil.

L’empresa  Desigual va optar des dels seus inicis per la diferenciació com a estratègia per aconseguir èxit, i sembla que ho va aconseguir. Els seus dissenys són clarament diferents dels d’altres marques. Peces que són una explosió de colors, vives, cridaneres, estampats extremats que rarament trobarem en una altra marca de roba que no sigui Desigual.
Amb aquesta estratègia han aconseguit fer d'aquest estil desenfadat i jove el seu símbol d'identitat i la seva marca distintiva personal.

I no només això: a part de diferenciar-se amb els dissenys, recentment també han decidit innovar en estratègies de màrketing i han iniciat una campanya que ha creat molta polèmica i una gran repercusió mediàtica, que tot hi haver-se classificat de sexista, constitueix una bona recurs per que tothom parli del tema i crear expectació. 

A part d'aquesta, una altra estratègia de màrketing coneguda es va fer en botigues situades als carers més comercials de diverses ciutats, consistent en oferir als 100 primers clients que entressin en roba interior a la botiga la possiblitat d'endur-se de franc tota la roba que aconseguissin posar-se. Fet que clarament també ha ajudat a popularitzar la marca.
Amb la seva particular estratègia diferenciadora i tècniques de màrketing com les vistes, Desigual s’ha posicionat molt fortament en el sector espanyol i s'ha internacionalitzat obrint botigues a diferents països (seguint els passos de Zara) i sent present a 83 nacionalitats.
  


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada