Primer va ser la
seva expansió dins la
Península , amb èxit, i als anys 90 gràcies a la
invitació per desfilar a la NY Fashion Week
va aconseguir vendre la seva marca als EEUU i expandir-se a nivell
internacional. Des d'un primer moment, els americans van
quedar encantats amb les seves samarretes estampades, i sembla que la
televisió també els va ajudar força en la seva promoció fora d'Espanya, ja que
sèries com Friends o Sexe en Nova York van
utilitzar roba seva i la van convertir en una marca almenys coneguda pels
americans.
Des del principi, una de les seves estratègies essencials ha estat la de diferenciació de la marca (en vam parlar amb Desigual) amb les seves samarretes estampades, però les ganes d'expandir-se el van fer optar també per la internalització, ja que el mercat espanyol estava molt deprimit i no permetia créixer a aquestes empreses. Al 2011 comptava amb 80 botigues arreu del món, 3.000 punts de venda i una facturació de 60 millons. Alguns dels països als que s’ha internacionalitzat en els darrers anys: Europa, Estats Units, Malàisia, Taiwan, Xina, Brasil, Colòmbia Venezuela, Emirats i Rússia. Al mateix temps, també va començar una estratègia de penetració de productes, passant de vendre samarretes a tot tipus de roba, fragàncies, bosses, rellotges, etc.
Però no tot han estat facilitats per a Custo, la crisis ha tocat també el sector tèxtil i l'empresa ha dut a terme una reestructuració del negoci per obtenir financiació i seguir creixent. A inicis del 2012 va començar contactes amb diversos fons d'inversió per atreure possibles nous socis amb gran capital i poder fer una ampliació d'aquest. De mentres, els seus bancs acreedors (
D'altra banda també tancaran les botigues menys operatives, tenen previst seguir amb el procés d'internacionalització especialment a 2 mercats en potència: Llatinoamèrica i Xina, amb els que espera comercialitzar, i estan negociant la cessió d'una màster franquícia en mercats com Brazil, Panamá o Mèxic.
Custo no s'ha quedat
de braços plegats i busca mil formes de seguir creixent. Podriem dir que no és
un exemple d'empresa conformista.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada