divendres, 15 de febrer del 2013

botigues Munich: cada compra una experiència


L’empresa de sabates Munich, guiada per Xavier Berneda i David Berneda (néts del fundador) podria semblar una més de les moltes de calçat esportiu que avui en dia hi ha al mercat, però si s’investiga una mica ràpidament es veu que no és exactament així.
Qualsevol persona que conegui la marca i a qui demanis que et digui alguna cosa característica d’ella, et parlarà principalment de les botigues (encara que no l’únic factor). Perquè la gent es recorda de les botigues MUNICH?

En primer lloc podriem parlar de clara diferenciació. No són unes botigues tradicionals, típiques, comunes, sinó més aviat tenen un estil trencador i aconsegueixen exactament el que venien buscant: impactar al client. Es tracta de fer, com ja deia un directiu de la marca, de la compra d’una sabata Munich una experiència. Aquest és el lema.

Cada una de les botigues és diferent, des del color, l’espai, la decoració, fins les llums que l’il·luminen. 
Es poden concebre gairebé com obres d’art fetes per un arquitecte, i això és un punt fort davant els clients perquè aconsegueixen diferenciar-se i ser originals (que tal com està el mercat avui dia fa molta falta).
Estariem parlant d’uns 300 punts de venda sense res en comú, únicament les sabates que es venen, la resta tot canvia: des de les cintes transportadores de La Roca Village, fins a la minimalista i il·uminativa de València o la que sembla una cova de Las Rozas (Madrid).

Aquesta és la resposta de Xavier Berneda quan un diari li va preguntar per les botigues:

dD: ¿Os planteáis colaborar con diseñadores o arquitectos internacionales a la hora de crear vuestros nuevos espacios o incluso modelos, cómo hacen otras marcas? 
XB: Sí, estamos tanteando varias opciones, pero queremos a alguien involucrado de verdad y no solo pagar por una firma. Por ejemplo, a la hora de trabajar con estudios de interiorismo o arquitectura, para nosotros es importante que los presupuestos sean cerrados ya que no aceptamos desviaciones altas, cosa que nos ha sucedido en más de una ocasión. Eso, para nosotros, es un mal diseño. Equiparamos diseño a profesionalidad. Apostamos por el diseño pero sin perder de vista la rentabilidad, no hay que olvidar que somos una empresa familiar. 

Xavier Berneda escriu al seu perfil de twitter: "owner de mi casa y de algunas cosas más" I és que sembla que poc a poc s'ha anat fent "owner" d'una de les empreses de calçat més emprenedores i creixents.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada