dimarts, 5 de març de 2013

Les "arrugues belles i ecològiques" d'Adolfo Domínguez

Va ser a partir dels anys 80 quan la marca Adolfo Domínguez va començar a adquirir una fama important. Adolfo Domínguez, nascut a la província d'Ourense, la va fundar als anys 70 com una empresa tèxtil de roba únicament masculina, però una dècada més tard l'empresa agafava força a nivell nacional i s'obria als mercats internacionals. 
En gran part va ser gràcies al seu eslògan dels anys 80 "La arruga es bella", possiblement l'eslògan més famós de la moda espanyola, que va saber arribar als clients i començar-li a donar cert estatus.




A partir de llavors va ser quan es van començar a presentar les col·leccions a varies passarel·les  primer a la Cibeles de Madrid i més tard, amb un procés d'internacionalització, a ciutats first-line en el món de les desfilades com Paris. 

Començaven temps d'expansió amb l' obertura de botigues a Barcelona, Madrid... I el que va ajudar molt a la firma en la seva internacionalització a l'altre cantó de l'oceà va ser el vestir als protagonistes de Miami Vice, vella sèrie nord-americana  Aquesta va ser una gran oportunitat per donar a conèixer el negoci als americans i buscar nous mercats fora de l'espanyol, que estava mig conquistat.

Igual que van fer anteriorment altres empreses tèxtils que volien créixer i obtenir més beneficis, Adolfo Domínguez va veure la diversificació de productes com una bona estratègia. Oferiria una àmplia cartera de productes (bosses, perfums, complements, ulleres, material escolar, etc) tot seguint la seva filosofia eco-friendly que volia fer característica com a principal valor de la marca. Aquesta ètica ecologista de l'empresa va representar efectivament un afegit de valor, amb altres eslògans com: "No somos dueños de la tierra, sino sus hijos" o "Aunque tú puedas pagarlo, la naturaleza no".

Mentre seguia expandint-se (entre tant va sortir a Bolsa l'any 1997 i es convertia en la primera espanyola en fer-ho), reafirmava la seva filosofia amb lús de materials sostenibles i orgànics, amb una especial cura amb l'altra qualitat dels mateixos. Podriem dir que la firma oferia productes d'una gran qualitat a preus bastant assequibles, una firma quasibé de luxe que podia estar a l'abast de qualsevol armari espanyol. L'empresa va arribar a la xifra de 600 punts de venda distribuïts en 27 països, sense dubte una forta expansió fruit de bones decisions.

Alguns premis importants concedits a l'empresa per la seva creació de valor mitjançant processos i materials sostenibles van ser: Manifiesto Ecológico (2008) o Política de Bienestar Animal (2010).

https://twitter.com/AD_Oficial

https://twitter.com/VDominguezAD




9 comentaris:

  1. ;__; no se en que idioma esta escrito tu entrada pero le he entendido la mayor parte! xD

    Saludos guapa

    ResponElimina
    Respostes
    1. Esta escrita en catalan :) nos alegra saber que hayas podido entender nuestra entrada! Saludos

      Elimina
  2. Me encanta Adolfo Dominguez y su iniciativa es genial. Bss.
    http://solaanteelespejo.blogspot.com.es/

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias! Hemos escogido este diseñador porque creemos precisamente en sus buenas inicitivas ecologicas :) un beso

      Elimina
  3. La verdad es que es una marca que merece mucho la pena :-P

    ResponElimina
    Respostes
    1. pensamos lo mismo :) adolfo ha creado una buena y solida marca con unos valores fuertes.

      Elimina
  4. A mi me gusta mucho Adolfo Dominguez y todas sus iniciativas me parecen muy loables...
    natigarciaruiz.blogspot.com

    ResponElimina
    Respostes
    1. Estamos de acuerdo Nati! Apreciamos sobretodo esas iniciativas tan humanas que ha llevado a cabo para salvar nuestro planeta.

      Elimina